Gdzie jesteś: Strona główna » Zrealizowane projekty » Dywersyfikacja przychodów

Zmiana strategii – zróżnicowanie przychodów

Otoczenie przedsiębiorstwa dynamicznie się zmienia: powstają nowe produkty, wprowadzane są nowe technologie lub pojawia się nowa konkurencja. Zmiany te często wymuszają na firmach zmianę dotychczasowej strategii. 

Taki właśnie program zmian realizowałem przez kilka lat (jako prezes zarządu) w spółce posiadającej sieć kin tradycyjnych. Kino musiało stawić czoła nowo powstałej konkurencji ze strony multipleksów i na nowo odnaleźć swoje miejsce na rynku.

U podstaw restrukturyzacji legło przekonanie, że spółka zbyt wąsko definiuje rynek, na którym działa, narażając się przez to na uderzenia zbyt silnej konkurencji. Zrozumieliśmy, że kluczem do przetrwania jest inne ułożenie strategii: przejście z wąsko pojmowanego rynku kinowego w obszar zwany przemysłem czasu wolnego (wyświetlanie filmów, transmisje wielkich wydarzeń, organizacja imprez, kawiarnie filmowe).

Ważna była również dywersyfikacja: obudowanie przychodów kinowych – charakteryzujących się dużą zmiennością – bardziej stabilnymi przychodami z najmu posiadanych nieruchomości.

AKTUALNE OFERTY

Szukamy odbiorców chemii budowlanej

30 grudnia 2020

Poszukujemy odbiorców profesjonalnych mas szpachlowych – wyłącznie dystrybutorów (hurtownie, składy i sklepy budowlane).

Powierzchnia biurowa w centrum Krakowa

01 grudnia 2020

Oferujemy pod wynajem powierzchnię do adaptacji w budynku przy ul. Wielopole 1 w Krakowie (Pałac Prasy).